Ce sunt heading-urile si cum se folosesc acestea corect in optimizarea SEO

In acest articol vom dezbate pe larg tema headingurilor, precum si felul in care acestea trebuie sa fie incorporate in codul unui website. Pe scurt, headingurile sunt "etichete" HTML (tags), cu rolul de a scoate in evidenta elemente importante din continutul paginilor, pentru a indica mai bine motoarelor de cautare subiectul (sau subiectele) respectivei pagini.

Care este importanta headingurilor in optimizarea SEO

Cu toate ca headingurile nu au o influenta majora asupra pozitiilor din motoarele de cautare, felul in care acestea sunt folosite contribuie totusi la calitatea unui website, din perspectiva SEO. Din acest motiv, orice specialist SEO, web designer, copywriter sau programator trebuie sa inteleaga cum sa foloseasca eficient si corect aceste instrumente de optimizare SEO.

Cum se folosesc corect headingurile?

De regula, scopul unui heading este sa sublinieze introducerea intr-o anumita sectiune de continut. Prin urmare, pe pagina unui site ar trebui sa folosim un singur tag H1, pentru a indica subiectul respectivei pagini. In continuare, putem folosi si tag-uri H2, H3, H4, H5 si H6 pentru indicarea altor sectiuni de continut, fiecare tip de tag in parte fiind secundar ca importanta celui anterior.

De exemplu, iata o structura a headingurilor unei pagini care apartine unui magazin online de haine de dama:

<h1>Magazin Haine de Dama</h1>
          <h2>Fuste si rochii</h2>
                      <h3>Rochii</h3>
                                    <h4>Rochii de seara</h4>
                                                    <h5>Rochii de seara cu decolteu</h5>
                                                                      <h6>Fara maneci</h6>
                                                                      <h6>Cu spatele descoperit</h6>
                                                    <h5>Rochii de seara fara decolteu</h5>
                                                                       <h6>Deasupra genunchiului</h6>
                                                                       <h6>Fara maneci</h6>
                                     <h4>Rochii cocktail</h4>
                       <h3>Fuste</h3>
            <h2>Bluze si topuri</h2>
 
Precum se poate observa, exista un singur tag H1, acesta indicand subiectul principal al respectivei pagini web. De asemenea, tagurile de tip H2 apar de cate doua ori, fiecare dintre ele fiind asociate unei categorii de produse, pe cand tagurile H3 indica subcategoriile, etc. Prin urmare, putem observa ca  structura logica a headingurilor dintr-o pagina web este una in trepte.

Iata ce poti face pentru a utiliza corect headingurile din punct de vedere SEO:

    • Urmareste aceeasi structura logica prezentata mai sus, respectand ierarhia tag-urilor H1, H2, H3 etc. Prin aceasta strategie vei oferi o experienta mai buna utilizatorilor, iar in acelasi timp vei facilita crawlingul motoarelor de cautare, care vor putea identifica cu usurinta subiectul continutului tau, fapt care va conduce catre pozitii mai bune in SERP.
    • Foloseste un singur H1 pentru fiecare dintre paginile site-ului tau. Altfel, poti crea confuzie pentru motoarele de cautare, care asociaza prezenta tagurilor cu cea a subiectelor respectivei pagini. Fiecare subiect ar trebui sa aiba pagina proprie, avand asociat un tag H1, ce contine numele paginii.
    • Atat meta-titlurile, cat si tag-urile H1 ar trebui sa foloseasca aceeasi selectie de cuvinte cheie. Astfel, atat vizitatorii, cat si motoarele de cautare, vor sti cu exactitate care este subiectul paginii.
    • In cazul in care nu exista sectiuni de continut relevant, nu trebuie sa folosesti si tag-uri h2, h3, etc. Utilizarea acestora nu este obligatorie, iar daca nu stii exact cum sa le folosesti, mai bine le eviti.

In continuare, iti prezentam si cateva greseli pe care este indicat sa le eviti in optimizarea SEO a unui site:

Folosirea excesiva a headingurilor

Cele mai multe platforme permit folosirea tuturor categoriilor de headinguri, de la H1 la H6, insa daca o pagina este supraincarcata, iti poate afecta pozitiile in Google. Acest lucru este valabil in special daca pagina respectiva contine prea multe headinguri in locuri necorespunzatoare, precum footer-ul, butoanele din meniu, etc., ce pot fi interpretate ca spam.

Folosirea unui singur heading pentru fiecare pagina din site

La fel ca meta-titlurile, fiecare dintre headinguri trebuie sa fie unic, altfel motoarele de cautare nu vor putea face diferenta dintre paginile web. Mai mult, folosirea aceluiasi tag H1 pe logo sau in footer este de asemenea eronata.

Utilizarea headingurilor in CMS doar pentru a creste dimensiunea fontului

Aceasta greseala este destul de des intalnita, insa poate fi usor evitata daca instalam plugin-uri speciale, ce permit reajustarea dimensiunii fontului fara folosirea in mod nejustificat a tagurilor H1, H2, H3, etc.

Share:
    Acest articol nu are nici un comentariu. Fii primul care lasa un comentariu!

    Lasa un comentariu