Una dintre cele mai vechi glume care circula printre pasionatii de SEO si nu numai este urmatoarea: "Care este cel mai bun loc in care sa ascunzi un cadavru? Pagina a doua din Google!". Desi ultimul lucru pe care ar trebui sa il faci cu o anecdota este sa o explici, trebuie sa privim putin lucrurile in context. 

Din punct de vedere statistic, 30% dintre utilizatori dau click pe primul rezultat din Google, iar 70% pe unul dintre primele cinci. In aceste conditii, este lesne de inteles ca foarte putini dintre acestia vor ajunge sa caute in pagina a doua, mai ales daca respectiva cautare este una practica.

Iata, in continuare, alte 9 citate pe care este foarte probabil sa le auzi in cadrul cursurilor de la Jedi SEO School, de la Ovidiu Joita sau invitatii sai din domenii conexe marketingului online, precum Google Analytics, UX sau PPC:

1. "Este mult mai usor sa iti dublezi cifra de afaceri prin dublarea ratei de conversie, decat prin dublarea traficului" (Jeff Eisenberg, om de afaceri)

Foarte multi oameni de afaceri ignora acest adevar simplu, insa dublarea traficului nu iti garanteaza mai multe vanzari, pe cand rata de conversie se traduce exact prin acest lucru.

2. "Sa ai un continut mai bun este mai important decat sa ai mai mult continut" (Rand Fishkin, Founder SparkToro)

Acest citat arata o schimbare recenta de abordare a algoritmilor Google, pentru care in prezent aspectul calitativ conteaza mult mai mult decat cel cantitativ.

3. "Ce poate fi masurat poate fi imbunatatit" (Peter Drucker, consultant de management)

Desi Peter Drucker nu se referea doar la SEO, acest citat ascunde un mare adevar: nu este suficient sa masori anumiti metrici, ci trebuie sa ii interpretezi si sa gasesti modalitati de a-i imbunatati.

4. "Astazi nu mai este suficient sa obtii trafic, trebuie sa obtii un trafic targetat si relevant" (Adam Audette, Chief Knowledge Officer RKG)

Acest citat s-ar putea traduce in urmatorul fel: scopul SEO nu este sa ajungi pe prima pozitie in Google, ci sa generezi vanzari si profit pentru business-ul tau.

5. "O strategie SEO de succes nu este despre pacalirea lui Google. Este despre crearea unui parteneriat cu Google, pentru a oferi utilizatorilor cele mai bune rezultate" (Phil Frost, Main Street ROI)

Aceasta este una dintre principalele conceptii gresite ale incepatorilor in domeniul marketingului online. Sa faci SEO nu inseamna sa il pacalesti pe Google, ci sa colaborezi cu el, in beneficiul utilizatorilor.

6. "Regula mea este sa construiesc un site pentru utilizatori, nu pentru crawlerii motoarelor de cautare" (Dave Naylor, Managing Director Bronco.co.uk)

La fel ca in cazul altor citate de mai sus, acesta reliefeaza tranzitia activitatii de SEO de la una eminamente tehnica la una creativa, in beneficiul unei experiente cat mai bune a utilizatorilor.

7. "Google te iubeste doar atunci cand toti ceilalti te iubesc inainte" (Wendy Piersall, CEO & Editor in Chief Woo! Jr. Kids Activities)

Acest citat este frumos prin simplitatea sa, tinand cont de faptul ca misiunea Google este de a organiza informatiile in asa fel incat cele considerate "cele mai bune" sa fie pozitionate in capul listei.

8. "La scara larga, vad SEO devenind o tactica obisnuita de marketing, la fel cum TV-ul, radioul si presa scrisa sunt vazute drept tactici traditionale de marketing" (Duane Forrester, Senior Product Manager Bing)

Asa cum firmele au strategii si abordari specifice pentru fiecare canal media (radio, TV, presa scrisa), tot asa trebuie sa aiba si o strategie de SEO foarte bine pusa la punct.

9. "SEO functioneaza din ce in ce mai bine in timp. Pe masura ce algoritmii se schimba, trebuie sa schimbi doar trucurile folosite, nu strategia" (Jill Wahlen, whatdidyoudowithjill.com)

Nu in ultimul rand, SEO trebuie privit ca un bun, ca o investitie pe termen lung, care nu se devalorizeaza in timp, ci doar creste.
Share:
    Acest articol nu are nici un comentariu. Fii primul care lasa un comentariu!

    Lasa un comentariu