7 tactici SEO de domeniul trecutului. Ce sa NU(!) faci ca sa ajungi in topul cautarilor?
SEO (Search Engine Optimization) este un domeniu aflat in permanenta schimbare si evolutie, noua directie fiind dictata de Google, cel mai mare motor de cautare din lume, care in Romania are o cota de piata de peste 90%. Algoritmii lui se acutizeaza permanent, luand in considerare din ce in ce mai multi factori pentru ierarhizarea site-urilor in paginile de rezultate.

De altfel, specialistii in marketing online sustin ca Google foloseste peste 200 de criterii pentru ordonarea link-urilor, majoritatea acestora fiind pastrate secrete. Totusi, in ultima perioada, tendinta este de a acorda o importanta mult mai mare experientei utilizatorilor, mai degraba decat considerentelor pur tehnice. Astfel, metrici precum indicatorii de User Experience si valoarea brandului in SEO au devenit cruciali, uneori mai relevanti decat aspectele punctuale, spre exemplu heading-urile.

In aceste conditii, anumite tactici folosite la inceputurile SEO, care pe atunci iti garantau succesul, s-ar putea ca acum sa aiba efectul contrar si sa atraga penalizari dure de la Google. In cele ce urmeaza, vom trece in revista 7 strategii care, spunem noi, ar fi trebuit abandonate de mult timp, intrucat sunt complet depasite si fac parte din ceea ce se numeste "black hat SEO".

Cu siguranta, multe dintre ele iti vor suna cunoscut si, daca le-ai folosit si tu in urma cu mai multi ani, nu trebuie sa te simti vinovat, intrucat asa "se facea SEO" pe atunci. Cu toate acestea, astazi lucrurile stau complet diferit si, daca vrei sa obtii rezultate bune in ceea ce priveste optimizarea, trebuie sa te adaptezi la realitatile prezentului si sa tii cont in primul rand de experienta utilizatorilor si abia apoi de "multumirea" robotilor lui Google.

Asadar, iata cele 7 abordari pe care nici sa nu te gandesti sa le folosesti daca vrei sa apari in topul rezultatelor in 2019:

1. Text ascuns

Pe vremuri, se folosea tactica scrierii de texte special pentru motoarele de cautare, invizibile pentru utilizatori. Cum se realiza acest lucru? Simplu: cu font alb pe un background de aceeasi culoare, de exemplu. De obicei, aceste texte erau plasate in locuri neatractive pentru vizitatorii site-ului, cum ar fi in footer. In ziua de astazi, aceasta tehnica este considerata inacceptabila.

2. Cloaking

Dupa cum sugereaza si numele, cloaking-ul (deghizare, in limba engleza) reprezinta o tactica de black hat SEO prin care utilizatorului ii este prezentata o versiune a site-ului, iar motoarelor de cautare - o alta, cu totul diferita. Spre exemplu, un site poate afisa vizitatorilor o versiune Flash, iar lui Google - continut HTML.

3. Ferme de link-uri

Google si alte motoare de cautare considera atat link-urile interne, cat si pe cele externe valoroase, acesta fiind unul dintre principalii factori de ranking. Multi posesori de site-uri inca arunca bani grei pe ferme de link-uri, fara sa stie ca de fapt motoarele de cautare penalizeaza aceasta tactica.

4. Keyword stuffing

Keyword stuffing-ul, adica utilizarea excesiva a cuvintelor cheie, era o tehnica eficienta in anii '90, cand conta cantitatea mai mult decat calitatea. Cu toate acestea, inca de la lansarea algoritmului Google Panda (in februarie 2011), densitatea keyword-urilor a inceput sa fie monitorizata mult mai atent. Astfel, in loc de pagini "impanzite" cu cuvinte cheie, ar trebui sa creezi un continut user friendly, in care keyword-urile sa apara in text in mod natural.

5. Link-uri ascunse

La fel ca in cazul textelor ascunse, si link-urile ascunse atrag dupa sine penalizari din partea lui Google. In trecut, acestea se realizau prin plasarea in spatele imaginilor, folosirea aceleiasi culori precum background-ul sau utilizarea unui font de marime 0. Astazi, utilizarea link-urilor ascunse poate insemna ca si site-ul tau va fi "ascuns" pentru motoarele de cautare, adica nu va aparea in paginile cu rezultatele cautarilor.

6. Continut duplicat

In ziua de astazi, robotii motoarelor de cautare sunt foarte atenti la continutul duplicat si il penalizeaza sever. Inainte, cand acestia nu erau atat de vigilenti, plasarea unui continut identic pe mai multe pagini si chiar furtul de continut erau practici frecvente.

7. Clickbait

Nu in ultimul rand, atragerea utilizatorilor pe site printr-un titlu sau meta tag-uri inselatoare este si ea pedepsita drastic de Google. Spre exemplu, un meta titlu de tipul "Vei primi o masina gratuit!", creat fara vreo intentie de a oferi acest premiu cu adevarat, ci doar pentru a aduce mai multi vizitatori pe site, este neetic si ar trebui evitat.

In concluzie, tehnicile de black hat SEO sunt penalizate nu doar de robotii motoarelor de cautare, ci si de utilizatori, care cu siguranta se vor simti inselati de oricare dintre cele 7 tactici de mai sus. Astfel, indiferent ca vorbim despre un vizitator care nu va mai intra niciodata pe site-ul tau sau despre o penalizare automata ori manuala din partea lui Google, din care nu se stie exact in cat timp iti vei reveni, deznodamantul este acelasi. Prin urmare, este mult mai sigur sa nu risti, sa joci curat si cinstit si sa iti optimizezi site-ul dupa “chipul si asemanarea” celor pe care le vizitezi intotdeauna si pe care petreci cel mai mult timp.
Share:
    Acest articol nu are nici un comentariu. Fii primul care lasa un comentariu!

    Lasa un comentariu