O scurta trecere in revista a celor mai importante elemente de optimizare SEO On-Page
Optimizarea on page reprezinta “piatra de temelie” a oricarei strategii SEO. Fiind un criteriu fundamental dupa care algoritmii Google ierarhizeaza site-urile in SERP, optimizarea on page are si rolul de a asigura o experienta a utilizatorilor cat mai pozitiva. Daca vrei ca site-ul tau sa se bucure de o vizibilitate cat mai buna in motoarele de cautare si sa obtina cat mai mult trafic si o rata de conversie cat mai mare, citeste mai departe acest articol, unde iti vor fi prezentate cele mai importante aspecte ale optimizarii SEO on page:

1) Meta titlul

Meta titlul ar trebui sa fie scurt (max. 70 caractere), dar suficient de relevant astfel incat utilizatorii sa remarce business-ul tau. Fiind primul element pe care crawlerii lui Google il indexeaza si afiseaza in pagina cu rezultate, meta titlul trebuie sa fie indeajuns de persuasiv incat sa ii convinga pe utilizatori sa dea click si sa intre pe site-ul tau. Printre elementele care ar trebui sa se regaseasca in meta titlu se numara cuvantul cheie principal care descrie subiectul paginii, brandul, precum si o formula de tip “call-to-action”, ca de exemplu “Comanda acum!”

2) Meta descrierea

Meta descrierea, in special cea a homepage-ului, ar trebui sa contina o descriere scurta a business-ului si a produselor/serviciilor pe care le oferi. De altfel, fiecare pagina a site-ului trebuie sa contina o meta descriere relevanta, care sa sintetizeze in maximum 160 caractere continutul acesteia. Din multe puncte de vedere, meta descrierea functioneaza exact ca un anunt publicitar. Daca utilizatorul este atras de aceasta, va accesa pagina in cautare de mai multe informatii. Pe de alta parte, daca meta descrierea este prea generala, prea scurta sau nu este scrisa corect, sunt sanse foarte mari ca utilizatorul sa aleaga site-urile concurentilor. 

Printre elementele care trebuie sa se regaseasca in mod obligatoriu in meta descriere, se numara cuvintele cheie principale, caracteristicile principale ale produselor/serviciilor pe care le oferi (tip produs, pret, avantaje), numele brandului, formulari de tip call-to-action, precum si avantaje de marketing (livrare rapida si gratuita, promotii, reduceri etc.)

3) Headingurile

Headingurile sunt folosite pentru a ajuta atat utilizatorii, cat si crawlerii Google, sa inteleaga structura continutului de pe o pagina web. In limbaj HTML, headingurile poarta denumirea de taguri (<h1>, <h2>, <h3> etc.), acestea semnaland atat vizitatorilor, cat si motoarelor de cautare care este structura logica a continutului si care sunt cele mai importante sectiuni. 

Este recomandat ca fiecare pagina a site-ului sa contina un singur tag <h1>, acesta avand rolul de a indica subiectul general al paginii. Celelalte headinguri (de la <h2>, pana la <h6>) urmeaza in mod natural dupa tagul <h1> si ajuta mai departe la structurarea si organizarea continutului in pagina. Acestea pot fi folosite de mai multe ori in pagina, daca este necesar, insa utilizarea lor nu este obligatorie. 


4) Continutul

Daca ai avut pana acum tangente cu lumea marketingului online, cu siguranta cunosti sintagma “continutul este rege”. Fiecare pagina din site ar trebui sa aiba un continut optimizat dupa cuvinte cheie, acestea fiind elementele principale de identificare a subiectului din pagina respectiva. Atentie, insa, la excesul de cuvinte cheie! Google nu agreeaza keyword stuffing-ul, acesta fiind considerat o tehnica black hat care poate atrage o penalizare.

Elemente importante ale optimizarii continutului:

 
– research-ul de cuvinte cheie – acesta trebuie realizat pentru a identifica cele mai relevante cuvinte cheie pentru domeniul tau de activitate, fiind urmat de operatiunea de sortare dupa relevanta si volum lunar mediu de cautari, pe baza carora se concepe strategia de cuvinte cheie;

 
– densitatea cuvintelor cheie – nu exista o densitate ideala, insa cuvintele cheie trebuie folosite cu moderatie si integrate in mod natural in continut, astfel incat motoarele de cautare sa realizeze ca este vorba despre o pagina cu adevarat relevanta, iar utilizatorii sa poata parcurge textul fara dificultate;

 
– expresii de tip long-tail - este mai usor sa obtii pozitii pe expresii mai lungi decat pe cuvinte cheie simple si prea generale (de ex: daca ai un business in Bucuresti care livreaza pizza la domiciliu, nu este indicat sa folosesti un cuvant cheie precum “pizza”, ci long-tailuri de genul “livrare pizza Bucuresti”)

5) Denumirea si structura linkurilor

O arhitectura de linkuri interne care are o structura logica reprezinta un element de o importanta semnificativa pentru obtinerea unor pozitii de top in Google. Este recomandat ca acestea sa nu depaseasca 100 de caractere si sa contina cuvintele cheie dupa care este optimizata pagina respectiva. De asemenea, este recomandat sa se evite linkurile dinamice (cele care contin caractere alfanumerice).

6) Imaginile

Avand in vedere ca Google nu poate vizualiza si interpreta imaginile asa cum o fac oamenii, acestea trebuie optimizate SEO. Pentru a identifica si a diferentia imaginile, Google citeste titlurile si tagurile asociate imaginilor.

 Elemente importante in optimizarea imaginilor:

 – Alt text – textul afisat in momentul in care cursorul mouse-ului trece peste imagine;

 – numele fisierului – e mult mai indicat ca o fotografie sa se numeasca “pantofi_barbati_piele.jpg” decat “dsc78563.jpg”;

– titlul imaginii – este un tag HTML care trebuie sa contina o descriere semnificativa a imaginii.
Share:
    Acest articol nu are nici un comentariu. Fii primul care lasa un comentariu!

    Lasa un comentariu