Cat de importante sunt linkurile interne in SEO?
Cand vine vorba de SEO, exista doua directii generale pe care este important sa le abordam in paralel: optimizarea on page si cea off page. Cea dintai presupune optimizarea continutului dupa cuvintele cheie targetate, precum si schimbari la nivelul codului si al elementelor cu care interactioneaza utilizatorii, pentru a conferi o experienta de navigare cat mai usoara si mai placuta. Pe de cealalta parte, optimizarea off page are ca element central procesul de link building. Acesta presupune construirea unui profil solid de linkuri externe care pot transfera autoritate site-ului tau, lucru care determina ca site-ul tau sa fie privit cu mai multa incredere de catre crawlerii Google. Rezultatul final se traduce, bineinteles, prin cresterea pozitiilor site-ului in Google. 

Fiecare dintre cele doua directii generale mentionate mai sus se poate imparti in mai multe sub-strategii, una dintre cele mai interesante in optimizarea on page fiind cea de construire a linkurilor interne. Aceasta permite ca articolele postate pe blog sa fie conectate cu alte pagini relevante din site. Asadar, cat de importante sunt linkurile interne in strategia generala de SEO?

Ce sunt linkurile interne?

Linkurile interne fac trimitere catre alte pagini de pe acelasi site, avand un scop diferit de cel al linkurilor externe, cunoscute si sub numele de backlinkuri. Desi nu are loc un transfer de autoritate intre pagini, prin intermediul linkurilor interne putem influenta modul in care site-ul este indexat, lucru care poate avea impact asupra pozitiilor in Google. 

Care sunt beneficiile linkurilor interne?

Textul ancora si continutul

Asemenea linkurilor externe, ancora linkurilor interne poate avea impact asupra modului in care paginile site-ului tau sunt listate de catre Google. In SEO, utilizarea aceleiasi ancore pentru a face trimitere in mod repetat catre o anumita pagina din site il va determina pe Google sa ii dea un boost in pozitiile din SERP, asociindu-i un factor de relevanta mai mare pentru acel cuvant cheie. 

Legatura dintre pagini 

Arhitectura de linkuri interne il ajuta pe Google sa inteleaga structura site-ului tau, precum si legatura dintre pagini. De exemplu, poti crea o strategie SEO a linkurilor interne prin care sa stabilesti o ierarhie intre homepage, paginile de categorii si subcategorii.

Indicatorii UX

Daca pe blogul tau un utilizator citeste un articol care ii ofera plus-valoare si acesta contine un link, sunt sanse foarte mari ca acesta sa dea click pe el. Asadar, linkurile interne, avand ca suport un continut de calitate, indeamna vizitatorii sa petreaca mai mult timp pe site, lucru care duce la scaderea ratei de respingere, cresterea numarului de pagini vizitate per sesiune si alti indicatori specifici care evalueaza experienta utilizatorului. Din punct de vedere SEO, acest lucru il va ajuta pe Google sa “vada” ca site-ul tau asigura o experienta pozitiva utilizatorilor, lucru care poate fi “rasplatit” cu o crestere in pozitii. Nu in ultimul rand, linkurile interne iti ofera posibilitatea de a-ti “ghida” utilizatorii intr-o anumita directie prestabilita, care sa duca la o conversie, precum crearea unui cont pe site, abonarea la newsletter sau finalizarea unei comenzi.

Care sunt cele mai recomandate practici cand vine vorba de linkurile interne?

1) Stabileste-ti obiectivele SEO

Stabileste care sunt paginile pentru care doresti o crestere in pozitiile din Google. Apoi, creeaza linkuri pe paginile cu cea mai mare autoritate care sa faca trimitere catre acestea.

2) Foloseste un plugin care sa adauge automat linkuri interne

Daca site-ul tau este pe o platforma WordPress, de exemplu, ai acces la o multitudine de astfel de pluginuri, care vor adauga automat linkuri anumitor cuvinte cheie din continutul site-ului. 

3) Evita excesul de cuvinte cheie

Daca folosesti exact aceleasi cuvinte cheie sau expresii de fiecare data cand adaugi un link intern, este posibil sa primesti o penalizare din partea lui Google, lucru care iti va afecta pozitiile din SERP. 

4) Tine cont de pozitionarea linkului in pagina

Linkurile pozitionate in prima parte a paginii tind sa aiba un impact mai mare decat cele amplasate la final, cele din header fiind mai valoroase decat cele din footer. 

5) Asigura o structura logica a linkurilor

Este recomandat ca nicio pagina sa nu se afle la o distanta de mai mult de trei linkuri fata de alta pagina. Acest lucru te va ajuta sa te asiguri ca toate paginile au linkuri logice.
Share:
    Acest articol nu are nici un comentariu. Fii primul care lasa un comentariu!

    Lasa un comentariu